Trať č. 322 a aktualizace ZÚR 2017

Veřejné projednávání aktualizace Zásad územního rozvoje MS kraje a vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území se bude konat 10.10.2017 v 11:00 v zasedací místnosti zastupitelstva kraje č. C 210 v budově Krajského úřadu MS kraje (ulice 28. října 117, v Ostravě).

V této aktualizaci je také zakomponovaná optimalizace železniční tratě č. 322.

Optimalizace je zde uvdena pod zkratkami „DZ17“ a „DZ18„.

Veškeré dokumenty k aktualizaci lze nalézt na: https://www.msk.cz/cz/uzemni_planovani/aktualizace-zasad-uzemniho-rozvoje-msk-95978/

Hlavní textová část je pod názvem: Výrok (formát PDF, velikost 2325 kB)

Zde je výňatek z textu na straně 41. zabývající se tratí č. 322:


(44) Vkládá se nový bod 43f., který zní:

„43f. DZ17 – Traťová spojka tratí 322 a 323 („úvrať Frýdek-Místek“)

Koridor je vymezen jako spojka železničních tratí č. 322 a 323 na k.ú. Frýdek. Šířka koridoru se stanovuje

=> 120 m v celém rozsahu vymezení. Požadavky na využití území

=> Vytvořit územní podmínky pro zkvalitnění kolejového propojení sídel v dotčené části MSK a pro převedení vyšší intenzity přepravních proudů na vlakovou do- pravu odstraněním úvraťových jízd v trase Nošovice – Ostrava přes žel. st. Frý- dek-Místek.

Kritéria a podmínky pro rozhodování o možných variantách změn v ploše vymezeného koridoru

=> Nejsou stanoveny.

Úkoly pro územní pro územní plánování

=> V rámci upřesnění koridoru v ÚP dotčených obcí:

– řešit prostorovou koordinaci s ostatními koridory dopravní infrastruktury vymezenými v ZÚR MSK.

(45) Vkládá se nový bod 43g., který zní:

„43g. DZ18 – Optimalizace a elektrizace regionální tratě č. 322 v úseku Český Těšín – Frýdek-Místek včetně zkapacitnění dílčích úseků

Koridor v celém úseku kopíruje těleso stávající železniční trati č. 322. V úsecích:

=> Český Těšín – Střítež a Hnojník – Nošovice zahrnuje koridor všechny související stavby pro optimalizaci a elektrizaci tratě.

=> Střítež – Hnojník a Nošovice – Frýdek-Místek zahrnuje koridor všechny souvise- jící stavby pro optimalizaci, elektrizaci tratě a zkapacitnění tratě.

Šířka koridoru se stanovuje

=> 200 m pro úseky Střítež – Hnojník a Nošovice – Frýdek-Místek.
=> 120 m pro úseky Český Těšín – Střítež a Hnojník – Nošovice.

Požadavky na využití území

=> Vytvořit územní podmínky pro zkvalitnění kolejového propojení sídel v dotčené části MSK včetně významné průmyslové zóny Nošovice a pro převedení vyšší intenzity přepravních proudů na vlakovou dopravu.